לוגו של חברת קלימקס נדלן

סוגי השקעות בנדל”ן – כל מה שאתם צריכים לדעת על סוגי השקעה בנדל”ן הקיימים

תוכן עניינים
איזה סוגי השקעות בנדלן קיימות?

נדלן, כלומר נכס דלא ניידי, הוא בעצם כותרת של הרבה מאוד סוגי נכסים. אם אתם רוצים להיכנס להשקעה בתחום הזה, הדבר הראשון שתצטרכו להכיר זה כל מיני סוגי השקעות בנדל”ן. זהו מידע חשוב ביותר, מפני שלא לכל משקיע, יתאים לשים את כספו באותו סוג של השקעה. יש השקעות המיועדות לפרק זמן בינוני, יש השקעות המיועדות לפרק זמן ארוך וקיימים עוד שיקולים רבים שכדאי לסקור מקרוב. ממש כאן תוכלו לקרוא כל מה שאתם צריכים לדעת על סוגי השקעות בנדל”ן (אין צורך בידע קודם).

השקעה בדירה יד שניה כנדלן מניב – יתרונות וחסרונות

בתוך המגוון הרחב של סוגי השקעות בנדל”ן, ראוי להתחיל עם השקעה בדירה. היתרון של הסוג הזה טמון בכך שאין כאן יותר מדי מורכבות. ישנה דירה קיימת שאפשר לראות בעיניים. יודעים בדיוק ומראש מה מקבלים ועבור מה משלמים. עוד יתרון מרכזי טמון בכך שאפשר להעריך בצורה די טובה, מה תהיה התשואה מההשכרה. כלומר אפשר לברר כמה משלמים שוכרים, שמתגוררים בדירות דומות, בקרבת מקום. אבל אין ספק שיש ברכישה מהסוג הזה גם כמה חסרונות. החיסרון האחד הוא כמובן העלות הגבוהה, במיוחד באזורי ביקוש. זאת לצד האפשרות שתצטרכו להשקיע לא מעט כסף בשיפוץ, על מנת שהדירה תוכל להיות מושכרת בתשואה שאתם מצפים לקבל.

השקעה בדירה יד ראשונה כנדלן מניב – יתרונות וחסרונות

לאחר שהזכרנו את האפשרות להשקיע בדירה יד שניה, מתבקש להמשיך עם סוגי השקעות בנדל”ן מהסוג המניב. קיימת אפשרות להשקיע בדירת קבלן, לטובת השכרה שוטפת. השקעה כזאת מתאימה בעיקר לאנשים שרוצים שיהיה להם נכס איכותי ביד, למשל עבור הילדים כשיתבגרו. בתור השקעה נטו, על פי רוב התשואה מנכס יד שנייה תהיה גבוהה יותר. זאת מכיוון שרוב השוכרים לא רואים ערך מוסף רב למגורים בדירה חדישה. הם יעדיפו לשלם פחות שכר דירה ולהתגורר בדירות לא הכי חדשות (שהן גם הרבה יותר זולות לרכישה). היתרון בהשקעה מסוג זה – ניתן לקבל הנחה ברכישה במכירה מוקדמת. התשתיות של הנכס חדשות כך שבעל הנכס לא יצטרך להשקיע בתחזוקה שוטפת ותיקונים, במשך תקופה די ארוכה.

השקעה במשרד כנדל”ן מניב – יתרונות וחסרונות

לא רק דירות מגורים יכולות להתאים למי שמחפש השקעות מניבות איכותיות ולזמן ארוך. יש סוגי השקעות בנדל”ן שמאפשרות לקבל הכנסה שוטפת, אך לא בתחום המגורים. כך למשל משרד, שניתן להשכיר לבעלי מקצועות חופשיים או לחברות עסקיות (תלוי בגודל המשרד, כמובן). היתרון של החלטת השקעה כזאת מתחיל בכך שניתן לרכוש נכס ממוצע מסוג זה במחיר יותר נמוך, ביחס לדירת מגורים ממוצעת. בנוסף, יתרון חשוב טמון בכך שאפשר להשכיר את המשרד לפרקי זמן מאוד ארוכים. לקוחות עסקיים אפילו מעדיפים שכירות לטווח ארוך מה שפחות מקובל בהשכרת דירות. מצד שני, חשוב לבחור משרד במיקום אטרקטיבי. משרדים במקומות לא איכותיים, עשויים לעמוד ריקים זמן מה, לפני שמצליחים להשכיר. נכס ריק הוא בעצם השקעה שלא מכניסה לכם כסף.

השקעה בקרקע חקלאית לפני הפשרה – יתרונות וחסרונות

זה הזמן להכיר סוגי השקעות בנדל”ן, בעלי אופי אחר לחלוטין ועם פוטנציאל אחר לחלוטין. סביר להניח ששמעתם לא מעט דיבורים לאחרונה, על אפשרות להשקיע בקרקעות חקלאיות. תחילה נתאר את האפשרות לרכוש קרקע לפני הפשרה. קרקע מהסוג הזה מוגדרת ככזאת שיכולה לשמש בשלב זה אך ורק לצורך גידולים חקלאיים. נוכל להניח די בוודאות שאין לכם כרגע עניין בפיתוח עסק חקלאי ואכן מטרת ההשקעה כאן אחרת. היתרון – קרקע לפני הפשרה נמכרת במחירים נמוכים למדי. יש כאן פוטנציאל לעליית ערך עצומה בעתיד, ברגע שהתנאים לכך יבשילו. כדי ליישר קו, נדגיש כי הפשרה של הקרקע המשמעות היא שינוי ייעוד. כלומר, לאחר שיוכרז שינוי ייעוד אפשר לפתח את הקרקע ולכן ערכה מזנק. החיסרון הוא שלא מדובר בהשקעה שמכניסה לכם כסף בפרק זמן מידי. זו לא השקעה מניבה והיא מתאימה למי שרוצה ומוכן לגלות סבלנות.

השקעה בקרקע חקלאית לאחר הפשרה – כל המשמעויות

נמשיך עם עוד סוגי השקעות בנדל”ן הקשורות לקרקע. השקעה בקרקע חקלאית לאחר הפשרה, פירוש הדבר שכבר יש החלטות עקרוניות שניתן יהיה לפתח את הקרקע ולבנות עליה. חשוב לציין שגם לאחר החלטה עקרונית מהסוג הזה, עדיין יכול לעבור פרק זמן בלתי מבוטל, עד שניתן ממש לבנות בשיטת בנייה עצמית, להתקשר עם קבלן מפתח או קבלן אחר. היתרון של צעד כזה טמון בכך שצריך לחכות הרבה פחות זמן (ביחס לקרקע לפני הפשרה), עד שניתן להפיק רווח מההשקעה. ככל שעובר הזמן, ערך הקרקע עולה והוא מגיע למקסימום, כאשר כבר ניתן להוציא היתרי בניה. החיסרון הוא שגם מחיר הרכישה של הקרקע פחות נמוך לעומת רכישה לפני הפשרה.

השקעה בנכס למטרת השבחה – מה צריך לדעת

אם אתם מסוג המשקיעים שמוכנים להתאמץ קצת יותר בשביל לרשום השקעה מוצלחת, ישנם סוגי השקעות בנדל”ן שמאוד יתאימו לכם. כך לדוגמא השקעה בכנס לטובת השבחה. הרעיון הוא לאתר נכס שיש לו פוטנציאל, אבל צריך לחשוף אותו. ברכישה של דירה ישנה מאוד ולא מתוחזקת, טמון פוטנציאל השבחה רציני מאוד. תחילה מחפשים נכס במחיר משתלם ביותר, למטה ממחיר השוק. לאחר מכן, בעזרת קבלן שיפוצים, הופכים את הנכס המיושן לנכס אטרקטיבי בהרבה. מכירת הנכס כמושבח יכולה להניב הרבה מאוד כסף. היתרון – מדובר בהשקעת נדל”ן לפרק זמן קצר יחסית. אם אתם רוצים להפיק רווח נאה אך לא לחכות לשם כך שנים רבות, זו בהחלט דרך אפשרית.

השקעה בקרקע לקראת עסקת קומבינציה

ישנם עוד סוגי השקעות בנדל”ן שאפשר להתייחס אליהן בתור סוג של השבחה. לדוגמא, רכישת קרקע או מגרש, בשלב מוקדם של לפני הפשרה או לקראת הפשרה. ברגע שהקרקע מופשרת, חותמים הסכם קומבינציה עם קבלן ראשי שיוכל לפתח את המגרש. שימו לב שכאן צריך להשקיע בקרקע בעלת ייעוד של בניה רוויה, זאת אומרת קרקע שמתאימה לבניית בניינים רבי קומות.

עסקת קומבינציה מבוססת על שיתוף פעולה בין יזם לבין קבלן, ללא חילופי מזומן. בעל הקרקע מביא את האדמה ואת זכויות הבניה. הקבלן מביא את כוח העבודה, תוכניות בנייה וכן הלאה. לאחר שמסיימים לבנות את הפרויקט, הקבלן ובעל הקרקע מתחלקים בדירות. אפשר כמובן להגיע לעסקה דומה, גם כאשר הקרקע מיועדת לפיתוח מרכז מסחרי או בניין משרדים.

טיפים למשקיע, לפני שממשיכים

אחרי שסקרנו כמה וכמה סוגי השקעות בנדל”ן, נסיים עם כמה טיפים חשובים למשקיעים:

  1. הגדירו תחילה האם אתם מחפשים השקעה לטווח בינוני או לטווח ארוך. רק מעט השקעות נדל”ן מתאימות לטווח קצר.
  2. מיקום הוא הדבר החשוב ביותר בכל השקעה כמעט. מיקום מוצלח יניב הרבה יותר רווח ותשואה.
  3. במידה ואתם נעזרים במשכנתא, ערכו סקר שוק בין כמה בנקים. משכנתא זו הלוואה זולה יחסית, אבל לאורך זמן הפרשי הריביות יכולים להיות משמעותיים מאוד.
  4. כדי לאתר נכסים מוצלחים, קרקעות או דירות, משרדים או כל נכס שהוא, תוכלו להיעזר במומחי נדל”ן עתירי ניסיון.

כתבות נוספות

המדריך המלא להשקעה ראשונה בקרקע
למה להשקיע בקרקע?
תמא 70
מחירי הנדלן בישראל

פרויקטים Premium בשיווק

נוף הירקון דרך הים הוד השרון
מתחם בגדרה
פרויקט שביל התפוזים – SOLD OUT
תמ”א 70 בראשון לציון
פרויקט מערב קרית אתא
סובב הדסה עין כרם ירושלים – SOLD OUT
פרויקט הר 1202 הוד השרון – SOLD OUT
עיר ימים חדרה
פרויקט ח-500 חולון – SOLD OUT

מה מספר הטלפון שלך?

יש לנו את הקרקע הכי מתקדמת בארץ
והיא רגע לפני עליית מחירים!
השאירו פרטים למידע נוסף
דילוג לתוכן