לוגו של חברת קלימקס נדלן

מחירי הנדלן בישראל

תוכן עניינים

מחירי הנדלן בישראל: עלייה משמעותית צפויה אחרי המלחמה

מומחי נדל”ן מעריכים כי הביקושים הגבוהים לדירות, לצד רכישה מוגברת של דירות מצד יהודים מחו”ל בעקבות גילויי האנטישמיות בעולם, יתפרצו לאחר המלחמה ויגרמו לעליות בכל הנוגע למחירי הנדלן, שירחיקו את חלום הדירה מרבים. מה עושים? רוכשים קרקעות מופשרות לבנייה באזורי הביקוש המרכזיים במחירי מציאה, עם פוטנציאל תשואה גדול מאוד

עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל נפסקה – כמו פעולתם של עסקים רבים – גם פעילותו של ענף הנדל”ן. הפועלים הפלסטינים נשארו בבתיהם, עבודות שהחלו פסקו, והשוק נכנס לקיפאון. אבל למעשה עוד במהלך חודשי המחאות נגד ההפיכה המשטרית שקדמו ל-7 באוקטובר ניכרה ירידה חדה במכירתן של דירות, כאשר בחודש שקדם לשבת השחורה נרשמה על ידי הכלכלן הראשי של משרד האוצר ירידה של 26% במכירות דירות בהשוואה לאותו חודש בשנה שקדמה לה. ואם זמן קצר לפני המלחמה החל ענף הנדל”ן ללקק את פצעיו והראה התאוששות מסוימת בכל הנוגע לנדל”ן למגורים, הרי שהמלחמה שמה לכך קץ.

הצפי בענף הנדל”ן לאחר המלחמה: עליות גדולות במחירי הנדלן

אמנם, עדיין קשה לראות את סופה של המלחמה, וקשה גם לחזות התפתחות בגבול הצפון, אבל להערכת אנשי המקצוע הביקושים למגורים שהצטברו לפני המלחמה ובמהלכה, בין היתר בגלל עליית הריבית, עתידים להתפרץ בבת אחת לאחר המלחמה, עם חזרת הביטחון לאזרחים, כולל בגבולות הדרום והצפון.

אם נוסיף לכך אפשרות של כניסת המשק למיתון והורדת הריביות, בהמשך לירידת האינפלציה בארה”ב – הדבר יוביל להגברת הביקושים הקיימים לדירות, דבר שמשמעותו עלייה של מחירי הנדלן. מספר הדירות הלא מכורות עומד כיום על כ-61 אלף – טיפה בים בהשוואה לביקושים הממשיים של השוק, כשעל פי הערכות הם כיום בסדר גודל של שלוש פעמים העיר חיפה! הפער העצום הזה בין ההיצע לביקוש יוביל את השוק לעליות מחירים משמעותיות מאוד בעתיד הקרוב.

סביר להניח כי אזרחים רבים שהתגוררו לפני המלחמה סמוך לגבול, בדרום ובצפון, יעדיפו לעבור לאזורי המרכז בתחומי חדרה-גדרה – דבר שיגרום לריכוז הביקושים באזורים אלה ולעליות של מחירי הנדלן בהם.

לצד זאת, התחזקות הדולר והיורו הופכת את כדאיות רכישת הנכסים בישראל לגדולה יותר עבור תושבי חוץ – דבר שיכול לקבל רוח גבית גם מצד האנטישמיות הגואה בעולם ולהביא לכך שרוכשים יהודים רבים יעדיפו לרכוש נכס בארץ. היות שביקושים אלה מתרכזים בעיקר בערים כמו תל אביב, ירושלים, הרצליה ונתניה – צפוי כי מחירי הנדלן באזורים אלה יעלו. מה שירחיק עוד יותר את אפשרות רכישת הדירות מהישראלי הממוצע.

על רקע זה חברות הנדל”ן הגדולות כבר צופות קפיצת מחירי הנדלן אחרי המלחמה. אז מה עושה כל מי שקיווה כי יצליח לרכוש דירה ולהבטיח את עתידו ועתיד ילדיו?

התשובה הטובה ביותר מצויה בענף הקרקעות, שסובל כבר כיום ממחסור ולפיכך הביקוש לו גדול מאוד. בדיוק מסיבה זו קרקעות לבנייה עתידים להכפיל, לשלב ולרבע את ערכן בתוך שנים אחדות.

רכישת קרקע המיועדת למגורים – כך תבטיחו את עתיד משפחתכם

אם לשפוט על פי מה שקרה לענף הנדל”ן אחרי מלחמות ומבצעים צבאיים בעבר (ובאותה מידה – משבר הקורונה), הרי שניתן לראות מגמה של עליית מחירים משמעותית בערך הנדל”ן לאחריהם. מה שמוביל משקיעים רציניים לנצל דווקא את תקופות השפל לרכישת קרקע המיועדת למגורים ב”מחירי רצפה” ולהרוויח בגדול מעליית ערכה עם הפשרתה, אישור תוכניות המתאר וקבלת היתרי הבנייה. יתר על כן, בניגוד להשקעה בבורסה – ערך הנדל”ן נותר יציב גם בעיתות השפל, ומניב תשואות יפות עם הזמן.

אז בין אם מדובר בקרקע להשקעה או לבנייה עצמית – כיום יש היצע של קרקעות במקומות מבוקשים, סמוך לערים הגדולות, שכרגע הן אדמות חקלאיות או מופשרות ותוכניות המתאר העירוניות מייעדות להן עתיד של שכונות מגורים או של אזורי מסחר. רבות מהן נמצאות בשלבים מתקדמים לקראת היום שבו יעלו הטרקטורים על הקרקע ויוחל בבנייה.

אם ההשקעה מיועדת לילדים/נכדים – הרי שרכישת קרקע חקלאית במחירים נמוכים מאוד יכולה להשתלם בענק בטווח הארוך. קרקע מופשרת היא כזו שהוגדרה בעבר כקרקע חקלאית ועברה אישור של ועדות תכנון מקומיות ומחוזיות להפוך לקרקע לבנייה, היא כבר עברה שלבים משמעותיים בפרוצדורות ההגעה לשלב אישורי הבנייה, ועדיין היא זולה הרבה יותר מקרקע שכבר מאושרת לבנייה.

כל יתרונות רכישת קרקע לבנייה

  • השקעה נמוכה בהרבה מאשר השקעה בדירה
  •  פוטנציאל תשואה גבוה מאוד בתוך שנים אחדות
  •  השקעה בנכס בעל ערך יציב גם בתקופות שפל (בניגוד להשקעה במניות)
  • פריסת קרקעות באזורים מבוקשים סמוך לערים הגדולות
  •  אפשרות ליהנות מתשואה על הקרקע (הכנסה פסיבית), או מאפשרות בנייה למגורים עבורכם
  •  שליטה אבסולוטית על תהליך הבנייה
  • שקט נפשי וביטחון לרוכשים במקרה של קרקע שהופשרה לבנייה, וידיעה כי פוטנציאל ההשבחה גדול

איך בוחרים קרקע בצורה מקצועית

שוק הקרקעות דורש התמחות מיוחדת והיכרות עם הגורמים שאותם יש לקחת בחשבון לפני ששוקלים קנייה להשקעה: מיקום, ייעוד הקרקע (שחלה עליה תוכני מתאר מקומית לשינוי הייעוד מקרקע חקלאית לקרקע למגורים), תוואי השטח (למשל, שלא מדובר בקרקע על עתיקות, או כזו שמיועדת לפארק ציבורי), הבעלים שלה (פרטי או מינהל מקרקעי ישראל), גודל השטח וכמה יחידות דיור מתוכננות עליו, מכשולים פרוצדורליים ובירוקרטיים של הרשות המקומית הספציפית, המיסים הצפויים עם רכישתה ותשלומים לרשות המקומית, השלב שבו התוכנית נמצאת, ועוד.

הניסיון המקצועי הוא שעשוי לעשות את ההבדל הגדול בין קרקע אחת לאחרת, לעיתים גם באזורים סמוכים. נושא הקרקעות סבוך מאוד, וכאמור – תלוי בגורמים ובמשתנים רבים שאזרח מן השורה לא יכול להתמצא בהם כדי להגיע להחלטה מושכלת. מסיבה זו חובה להיעזר באנשי מקצוע מתמחים ועתירי ניסיון בתחום שיוכלו לספק מידע על כל שטח, שמכירים את ההיצע והביקוש בשוק הקרקעות לפני ולפנים, שמסוגלים לזהות הזדמנויות עבור הלקוח, שמכירים את מחירי הנדלן, שמתמצאים בתקנות הארציות והמקומיות ובשלבי הפיתוח, שיידעו להציג ללקוח את הקשיים וההזדמנויות האמיתיים, ובעיקר – שילוו אותו יד ביד לקראת ביצוע עסקה טובה ומובטחת.

קבוצת קליימקס השקעות בנדל”ן מתמחה באיתור, ייזום והשבחה של קרקעות פרטיות בעלות פוטנציאל השבחה גדול, לאחר שעברו הליך הפשרה ונמצאות במסגרת תוכניות מתאר ארציות ומקומיות לשינוי ייעוד באזורי ביקוש: הרצליה, תל אביב, אשדוד, הוד השרון, גדרה, ראשון לציון, בנימינה, חדרה, קריית אתא וירושלים. כשהיא נהנית ממוניטין רב שנים של מקצועיות ואמינות, היא מבטיחה למשקיעים בקרקעות באמצעותה גם ליווי וייצוג של משרדי עורכי-הדין המובילים בתחום הנדל”ן בארץ, בעלי ניסיון רב בהסכמי שיתוף, ארגון קבוצות רכישה וחשבונות נאמנות. זאת תוך ליווי המשקיעים מתוך חזון הקבוצה של שקיפות, אמינות ויושרה בכל תהליך ההתקשרות.

אז אם גם אתם רוצים להבטיח את עתיד משפחתכם וליהנות מתשואה גבוהה מאוד על כספכם – השאירו פרטים ונציגינו ישמחו לספק לכם מענה מקצועי ואחראי ולסייע בבחירת קרקע אטרקטיבית. 

 

כתבות נוספות

המדריך המלא להשקעה ראשונה בקרקע
למה להשקיע בקרקע?
תמא 70
מחירי הנדלן בישראל

פרויקטים Premium בשיווק

נוף הירקון דרך הים הוד השרון
מתחם בגדרה
פרויקט שביל התפוזים – SOLD OUT
תמ”א 70 בראשון לציון
פרויקט מערב קרית אתא
סובב הדסה עין כרם ירושלים – SOLD OUT
פרויקט הר 1202 הוד השרון – SOLD OUT
עיר ימים חדרה
פרויקט ח-500 חולון – SOLD OUT

מה מספר הטלפון שלך?

יש לנו את הקרקע הכי מתקדמת בארץ
והיא רגע לפני עליית מחירים!
השאירו פרטים למידע נוסף
דילוג לתוכן