לוגו של חברת קלימקס נדלן

נדל”ן או שוק ההון – מה יותר משתלם עבור משקיע חדש?

תוכן עניינים

בשנים האחרונות עלתה המודעות ליצירת הכנסה פאסיבית שמתבססת על השקעות פיננסיות. שני אפיקי ההשקעה הנפוצים ביותר הם השקעה בנכסי נדל”ן והשקעה בשוק ההון. מדובר בשני אפיקי השקעה שונים לחלוטין אשר מתאימים למשקיעים שונים בעלי ציפיות שונות.

רבים מתלבטים בשאלה איזה מסלול השקעה הוא מניב וכלכלי יותר נדל”ן או שוק ההון. מדובר בהחלטה כבדת משקל שכן היא כוללת הוצאה כספית רחבה ולכן לפני קבלת ההחלטה יש לבחון היטב את כל הנתונים והאופציות העומדות לפניכם.

נדל"ן או שוק ההון - מה עדיף להשקיע?
נדל”ן או שוק ההון – מה עדיף להשקיע?

מהם היתרונות של השקעה בנדל”ן על פני שוק ההון

במרבית המקרים, התשואה של השקעה בשוק ההון היא גבוהה יותר מהשקעה בשוק הנדל”ן. המדדים העולמיים של שוק המניות מצביעים על צמיחה גבוה ועקבית במיוחד בכל הנוגע לסקטורים של אנרגיה וטכנולוגיה.

עם זאת, להשקעה בנדל”ן קיימים יתרונות רבים. היתרון העיקרי והחשוב ביותר הוא רמת הסיכון הנמוכה שכן לרוב מדובר בהשקעות עם רמת ביטחון גבוהה במיוחד. כאשר השווקים העולמיים חווים משברים כלכליים, כפי שקרה לאחרונה במסגרת מגפת הקורונה, ההשקעות בשוק ההון נפגעות בצורה דרסטית ומהותית.

במדובר בהשקעות המאופיינות בתנודתיות גבוהה וכן חוסר וודאות למשקיעים. התנודתיות הגבוהה באה לידי ביטוי בעליות גבוהות בזמן צמיחה אך גם בירידות מהותיות בזמן משבר, כך לדוגמא, במשבר האחרון מניות רבו הפסידו 75% משוויין ואף יותר. למעשה, מחירי המניות יכולים לזנק ביום אך גם להתרסק ביום למחרת.

כאשר שואלים נדל”ן או שוק ההון, עולם הנדל”ן הוא שקול ויציב יותר. הביקוש לדירות ממשיך לעלות בזמן שהיצע ממשיך לרדת וכך המגמה הכללית העולמית היא של עלייה במחירי הדירות. למרות שמדובר בעליה יותר מתונה ואיטית היא נחשב יציבה ובטוחה יותר מהעלייה בשוק המניות.

יתרון נוסף להשקעה בשוק הנדל”ן הוא התקבולים החודשיים. רכישת דירה להשקעה תעניק לרוכש הכנסה פאסיבית חודשית מהשכרת הנכס.
מדובר בדרך מקובלת ויעילה להחזרת הלוואות המימון לצורך הרכישה של נכס הנדל”ן.

אולם, החיסור המרכזי של השקעה בנדל”ן הוא כי מדובר בהשקעה שדורשת מהמשקיעים כסף רב ולכן הלוואות מימון, זאת לעומת השקעה במניות אשר יכולה להתבצע גם עם סכום התחלתי נמוך של אלפי שקלים. יש לזכור שהשקעה בדירה או קרקע היא למעשה השקעה לא נזילה.
בניגוד למניות, אותן תוכלו למכור בכל רגע נתון, את הדירה או הקרקע לא תוכלו למכור במידה ותצטרכו כסף נזיל באופן מידי. 

השקעה בשוק ההון האם זה אפיק כדאי?
השקעה בשוק ההון האם זה אפיק כדאי?

לסיכום, עליכם לקבל החלטה האם להשקיע  בנדל”ן או שוק ההון

אם החלטתם שהשקעה בנכסי נדל”ן היא ההשקעה הטובה ביותר עבורכם, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם המומחים שלנו בחברת קלימקס.
החברה שלנו מעניקה מענה מקצועי איכותי ואחראי בכל הנוגע להשקעות ורכישת קרקעות להשקעה. הקרקעות שאנו משווקים עוברות בדיקה מקיפה והערכה כלכלית מלאה. לפרטים נוספים, צרו קשר עם המומחים שלנו.

שאלות נפוצות

אם אתם משקיעים בשוק ההון על ידי רכישת מניות, קרנות וכדומה, מדובר בהשקעה שיכולה להתחיל מאלפי שקלים ועד מיליוני שקלים. לעומת זאת, השקעה בנדל”ן דורש סכום התחלתי גבוה יותר שלרוב יתחיל במאות אלפי שקלים

את ההשקעות ניתן לבצע באופן עצמאי. עם זאת, אם אינכם מומחים בתחום אנו ממליצים לכם לפנות ליועצים ובעלי מקצוע שיוכלו לתת לכם יעוץ מקצועי בבחירת הנכסים הטובים ביותר עבורכם.

כמו שהצגנו בפניכם לכל השקעה קיימים יתרונות וחסרונות ולכן עליהם ללמוד היטב את מהות ההשקעה ולקבל החלטה מושכלת

כתבות נוספות

המדריך המלא להשקעה ראשונה בקרקע
למה להשקיע בקרקע?
תמא 70
מחירי הנדלן בישראל

פרויקטים Premium בשיווק

נוף הירקון דרך הים הוד השרון
מתחם בגדרה
פרויקט שביל התפוזים – SOLD OUT
תמ”א 70 בראשון לציון
פרויקט מערב קרית אתא
סובב הדסה עין כרם ירושלים – SOLD OUT
פרויקט הר 1202 הוד השרון – SOLD OUT
עיר ימים חדרה
פרויקט ח-500 חולון – SOLD OUT

מה מספר הטלפון שלך?

יש לנו את הקרקע הכי מתקדמת בארץ
והיא רגע לפני עליית מחירים!
השאירו פרטים למידע נוסף
דילוג לתוכן