לוגו של חברת קלימקס נדלן

איך הריבית משפיעה על רכישות נדל”ן?

תוכן עניינים

רבים מאיתנו מחפשים תמיד כיצד להשקיע את כספי החסכונות שצברנו במשך שנים ושלרוב “שוכבים” להם ללא מעש בחשבון הבנק. אחרים מעוניינים לרכוש את בית חלומותיהם בו יוכלו לגדל את משפחתם בנחת ובשלווה או להשקיע את כספם בקרקע להשקעה, אך עלינו להבין תמיד – כיצד תשלומי הריבית עשויים להשפיע על רכישות הנדל”ן שלנו?

מהי ריבית

מה יגרום למלווה, ויהיה זה בנק, קרן הלוואות או אפילו משקיע פרטי, להלוות לי כאדם או כחברה כסף כיום? התשובה לכך היא בדרך כלל – הריבית. ריבית היא הגורם המניע מאחורי כמעט כל מנגנוני ההלוואה על צורותיהם השונות, והרעיון שעומד בבסיסה הוא: שלם היום כדי לקבל יותר מחר.

נניח שאני לווה כיום 1000 שקלים מן הבנק, תוך הבטחה להשיב את סכום ההלוואה בתוך שנה מהיום. בתמורה להלוואת הכסף למשך אותה השנה, ידרוש ממני הבנק להשיב לו את 1000 השקלים בתוספת אחוז מסוים שיתווסף לסכום ההלוואה מדי חודש. זהו הרווח שמרוויח המלווה מן ההלוואה, זוהי הריבית.

איך הריבית משפיעה על רכישות נדל”ן?

מכיוון שהריבית היא הכוח המניע מאחורי ההלוואות והיא המשפיעה על שיקול דעתו של הבנק בעת החלטתו האם להעניק לנו הלוואה רצינית מסוג “משכנתא”, שיעור הריבית המותר נתון באופן מתמיד במדינות המערב תחת פיקוח הגורם המוניטרי המרכזי. בישראל המנגנון המוניטרי המרכזי (הגורם האחראי על פיקוח על יציבות השוק) הוא בנק ישראל, ואילו בארה”ב – הFederal Reserve.

המשוואה פשוטה: ככל ששיעור הריבית המותר נמוך יותר, המלווים ייטו לקחת הלוואות בסיכון גבוה יותר, שכן עלותה של ההלוואה – נמוכה יותר, והדבר יביא להאצה ניכרת בשוק הנדל”ן, פריחה, תחרותיות ועוד. מאידך – ככל ששיעור הריבית המותר גבוה יותר, הדבר יגרום למלווים להיות זהירים הרבה יותר מתוך החשש שמא לא יעמדו בפירעון ההלוואה, וממילא – להאטת שוק הנדל”ן.

מאחר שמקרקעין הם נכס בעל שווי גבוה מן הסכומים שיש לרובנו בחשבון הבנק, רובנו זקוקים להלוואה בבואנו לרכוש מקרקעין, לצורך השקעה, פיתוח או מגורים. אחד השיקולים המרכזיים שישפיעו על כל לווה בבואו ליטול הלוואה מן הבנק (ובהתאמה – על הבנק בבוחנו האם להעניק ללווה את ההלוואה), הוא – האם אהיה מסוגל להשיב בנוסף להלוואה גם את הריבית שתצטבר לאורך הזמן עד אז? ככל שאחוז הריבית יהיה גבוה יותר – לווים רבים יותר יימנעו כאמור מנטילת הלוואה והשוק יאט, וככל שיקטן אחוז הריבית – עשוי השוק להאיץ ורבים יותר ירשו לעצמם ליטול הלוואה.

כתבות נוספות

המדריך המלא להשקעה ראשונה בקרקע
למה להשקיע בקרקע?
תמא 70
מחירי הנדלן בישראל

פרויקטים Premium בשיווק

נוף הירקון דרך הים הוד השרון
מתחם בגדרה
פרויקט שביל התפוזים – SOLD OUT
תמ”א 70 בראשון לציון
פרויקט מערב קרית אתא
סובב הדסה עין כרם ירושלים – SOLD OUT
פרויקט הר 1202 הוד השרון – SOLD OUT
עיר ימים חדרה
פרויקט ח-500 חולון – SOLD OUT

מה מספר הטלפון שלך?

יש לנו את הקרקע הכי מתקדמת בארץ
והיא רגע לפני עליית מחירים!
השאירו פרטים למידע נוסף
דילוג לתוכן