לוגו של חברת קלימקס נדלן

נדל”ן מסחרי להשקעה – המדריך המעודכן

תוכן עניינים

אחת הדרכים להגדלת ההון העצמי היא דרך השקעה בנדל”ן. יש שתי אפשרויות עיקריות להשקעה בנדל”ן והן השקעה בנכס פרטי והשקעה בנכס מסחרי.

מאמר זה יתמקד באופציה השנייה, נדל”ן מסחרי להשקעה.

נדלן מסחרי מול נדל”ן פרטי-ההבדל בין סוגי ההשקעות

נכס פרטי להשקעה בנדל”ן ידוע יותר כדירה, חנות או שטח מסוים עליו יש דירה למגורים או חנות, או שניתן לבנות עליו אחת מהאופציות.

נדלן מסחרי להשקעה הוא לא לשימוש פרטי או שטח ציבורי. הוא כולל בתוכו אופציות כמו משרדים, מבנים תעשייתיים, מלונות וכדומה.

ההכנסה העיקרית מהשקעה של נדל”ן מסחרי היא דרך השכרתו של אותו נדל”ן לאנשים שונים, ומעליית ערך המקום עם השנים.

כמו עם נדל”ן פרטי גם נדל”ן מסחרי נחשב כהשקעה יציבה ובטוחה עם אחוזי תשואה גבוהים ביחס להשקעות אחרות הקיימות בשוק. ואפילו יותר גבוהה מהתשואה המתקבלת מהשקעה בנדל”ן פרטי.

אחוז התשואה לרוב אשר נובע מנכס פרטי למטרות השקעה עומד בין 3-5 אחוזים בשנה. בעוד שאחוז התשואה המתקבל מנדלן מסחרי להשקעה עומד בין 6 ל-10 אחוזים בשנה.

כדאי לציין שתחזוקה של נדל”ן מסחרי היא גבוהה יותר מזו של נדל”ן פרטי. מכיוון שיש לשלם עליו מס הכנסה בעת ביצוע ההשקעה, לשלם דמי ניהול, והארנונה עליו היא גבוהה יותר מזו המשולמת על נכס פרטי.

בנוסף לכך, אם תרצו למכור את הנכס המסחרי, יש לקחת בחשבון שתהליך המכירה הוא ארוך יותר מזו של נכס פרטי. ישנה צורך בהוצאת חשבונית בזמן המכירה ולשלם כך צריך תעודה של עסק מורשה.

בנוסף לכך, צריך לזכור שמבין שתי השקעות אלו, השקעה בנדלן מסחרי והשקעה בנדלן פרטי, ההשקעה בעלת הסיכון הגבוה יותר היא של נדל”ן מסחרי. והתנודות בשוק זה יכולות להיות רבות יותר.

אך למרות הכל השקעה בנדלן מסחרי מצריכה הון התחלתי נמוך יותר מזה הנדרש בהשקעה של נדל”ן פרטי.

נדל"ן מסחרי

איך מתחילים להשקיע בנדל”ן מסחרי?

ישנם אופציות רבות להשקעה בתחום זה של נדל”ן. אפשר להשקיע בבנייני משרדים, מקומות מסחר, מפעלים ועוד.

אך יש צורך בלמידה של השוק לעומק והבנה של היתרונות והחסרונות בכל אחת מסוגי ההשקעות.

אפשרות ההשקעה הנפוצה ביותר בישראל מבחינת נכסים מסחריים להשקעה היא השקעה במשרדים אשר מועמדים למכירה. אשר ממנה אפשר להרוויח בעיקר על ידי השכרת הנכס.

אחד הדברים שחשובים לזכור הוא שהשקעה זו יכולה להיות מאוד מסובכת, לכן מומלץ לפנות לחברה שמבינה בהשקעות בנדל”ן מסחרי.

בעיקר אם זו ההשקעה הראשונה שלכם בתחום זה. זאת מכיוון שאותה חברה תוכל לטפל בכל מה שצריך בנוגע להשקעה שלכם, כך שאתם רק צריכים להשקיע ולחכות לתשואה. כך החברה עוזרת להקל את תהליך ההשקעה ולבצע אותו בצורה הנכונה.

תחזוקת הנכס

למרות שהתשואה מהשקעה בנדל”ן מסחרי מגיע לרוב מתשלום השוכרים, תפקידו של המשקיע לו מסתיים שם.

יש צורך בתחזוקה תמידית של המבנה והקרקע עליו הוא נמצא. מתוך צורך לשמירה על הנכס ונתינת מענה לשכורים כאשר צצים בעיות כדי שימשיכו לשכור את המקום.

אחת האפשרויות העומדות בפני משקיעים כאשר הם רוכשים נדל”ן מסחרי להשקעה היא שימוש בשירותים של חברת ניהול שתדאג לתחזוקת הנכס.

אותה חברה תהיה אחראית על התחזוקה של התשתיות השונות בבניין כמו מערכות המים והחשמל. בנוסף לכך היא תדאג לתיקון כל נזק שקרה לבניין למשל התפוררות של טיח או מנורות שבורות ועוד.

המיסים על נדל”ן מסחרי להשקעה

  • מס שבח-זהו מס חל על הבעלים של הנכס בעת ביצוע עסקת מכירה על הנכס. זהו מס על הרווח שנוצר מהמכירה. גובהו של מס זה הוא 25% מרווח המכירה.
  • מס רכישה-זהו מס החל על כל קנייה של נכס מסוים והוא בעצם מס על ביצוע עסקת הקנייה. בעבור נכסים מסחריים מס זה עומד על 6% משווי העסקה.
  • מס שולי-מס על השכרת הנכס לפי מדרגות מס, כאשר במדרגה הראשונה הוא עומד על 30% מההשכרה והוא יכול להגיע עד 48%.

נדל"ן מסחרי בקליימקס

השקעה בחנויות לעומת השקעה במשרדים

למרות שהאפשרות הפופולרית בישראל היא השקעה במשרדים, אפשר להשקיע גם בחנויות. לכן, ישנם כמה דברים שכדאי לחשוב עליהם כאשר מנסים לבחור בין השניים.

  • כאשר משקיעים בחנות צריך לחשוב על מיקום החנות. מיקום טוב יעזור לחנות להיות רווחית ולמנף את ההשקעה בה. החנות צריכה להיות במקום מסחרי פעיל ובמיקום בולט בו כדי למשוך אליה אנשים רבים.
  • כדי לקחת בחשבון עלויות של שיפוצים לחנות בעת תהליך הרכישה שלה להשקעה. זאת מכיוון שחנות משופצת תמשוך יותר שוכרים אליה, וגם תהיה אפשרות לגבות מהם יותר דמי שכירות.
  • בכל הקשור לבנייני משרדים יש לזכור שהם לרוב בבעלות של חברות גדולות. לכן ברכישת משרד עלולים לשלם על שטחים משותפים. לכן כדאי להתייעץ עם יועץ נדל”ן המבין ברכישת משרדים להשקעה.
  • עוד משהו שכאדי לדעת בנושא זה הוא שהיום יש פרויקטים רבים המציעים להשקיע במשרדים קטנים בעלות השקעה נמוכה.

איך מוצאים נדל”ן מסחרי להשקעה?

  • חיפוש מידע-מעבר לחיפוש מידע באתרים שונים לנדל”ן מסחרי כדאי להתייעץ גם עם מומחים בתחום. זאת כדי ללמוד יותר על התנודות האפשריות בשוק זה, על השקעות שונות המתאימות לכיסכם, ומה צפוי לקרות באזור בו אתם רוצים להשקיע.
  • מקום ההשקעה-המיקום של הנכס המסחרי להשקעה יכול להשפיע רבות על הצלחת ההשקעה ועל הרווח ממנה. המקום של הנכס חייב להיות פעיל מבחינה מסחרית ושיוכל להחזיק מעמד כמקום פעיל לאורך זמן רב. מקומות אלו יכולים להיות כמו אזורים בפיתוח או בתהליך בנייה, ושמיועדים להפוך למרכזי קניות, אזור תעשייתי פעיל, מתחם הייטק ועוד. בכל מקום שאתם מבררים חשוב לבדוק שיש לאזור אישורים להפעלת עסק מסחרי, ובמידה והמקום עדיין נבנה יש לוודא שהתוכניות עליו מקודמות בידי המועצה האזורית והארצית. בנוסף לכך, כדי לראות אילו עסקים פועלים באזור כדי לוודא ששום עסק לא יפגע בהכנסות של העסק שלכם.
  • הזדמנויות טובות-לפעמים כל מה שצריך כדי להצליח ולהשיג עסקה טובה זו הזדמנות עסקית טובה שאיתרתם ברגע הנכון. הזדמנות זו יכולה להופיע כאדם המוכר את משרדו כי הוא רוצה לפרוש או בעל עסק הנתקל בקשיים ומוכר את חנותו במחיר מוזל. לכן כאשר מזהים הזדמנות טובה מאוד כדאי לא לבזבז אותה. ואם אתם חוששים לעשות טעות, תמיד כדאי להתייעץ עם יועץ נדל”ן מסחרי. לאחר הרבה שנים בתחום יועץ הנדל”ן יוכל להבין באמת האם מצאת הזדמנות טובה או שזו השקעה מסוכנת.
  • תקציב-מאוד חשוב לדעת מהו גובה התקציב שאתם יכולים להרשות לעצמכם להוציא על נדל”ן מסחרי להשקעה. בנוסף לכך יש לקחת בחשבון עלויות של שיפוץ הנכס כולל כל המיסים הנלווים לרכישה ולמכירת הנכס, וכמו כן מיסים הקשורים לתחזוקה רציפה של הנכס כמו ארנונה.

אם נסכם על נדל”ן מסחרי

השקעה בנדל”ן מסחרי יכולה להיות השקעה טובה ובעלת אחוזי תשואה גבוהים ביחס למחיר ההשקעה הנמוך בה. זאת במידה והיא מתבצעת בחוכמה.

לשם כך כדאי להתייעץ עם מומחי נדל”ן המתמחים בנדל”ן מסחרי.

מומלץ מאוד לבחון את כל סוגי ההשקעות בנדל”ן מסחרי ולהשקיע מחשבה בתהליך בחירת ההשקעה. כדאי ללמוד את כל המושגים שיהיו לכם רלוונטיים ולחשב תקציב להשקעה עם כל הכרוך בה מעבר לקניית הנכס.

מידע מקצועי נוסף על נדלן מסחרי

נדל”ן פרטי להשקעה ידוע יותר כדירה, חנות או שטח מסוים עליו יש דירה למגורים או חנות, או שניתן לבנות עליו אחת מהאופציות. נדל”ן מסחרי להשקעה הוא לא לשימוש פרטי או שטח ציבורי. הוא כולל בתוכו אופציות כמו משרדים, מבנים תעשייתיים, מלונות וכדומה

מס שבח-זהו מס  חל על הבעלים של הנכס בעת ביצוע עסקת מכירה על הנכס. זהו מס על הרווח שנוצר מהמכירה. גובהו של מס זה הוא 25% מרווח המכירה

כאשר משקיעים בחנות צריך לחשוב על מיקום החנות. מיקום טוב יעזור לחנות להיות רווחית ולמנף את ההשקעה בה

בכל הקשור לבנייני משרדים יש לזכור שהם לרוב בבעלות של חברות גדולות. לכן ברכישת משרד עלולים לשלם על שטחים משותפים. לכן כדאי להתייעץ עם יועץ נדל”ן המבין ברכישת משרדים להשקעה

כתבות נוספות

איך להגיע לדירה הנחשקת באמצעות רכישת קרקע לבנייה רוויה ובכמה שלבים בודדים?
נדלן בזמן מלחמה
אדמות למכירה

פרויקטים Premium בשיווק

נוף הירקון דרך הים הוד השרון
מתחם בגדרה
פרויקט שביל התפוזים – SOLD OUT
תמ”א 70 בראשון לציון
פרויקט מערב קרית אתא
סובב הדסה עין כרם ירושלים – SOLD OUT
פרויקט הר 1202 הוד השרון – SOLD OUT
עיר ימים חדרה
פרויקט ח-500 חולון – SOLD OUT

מה מספר הטלפון שלך?

יש לנו את הקרקע הכי מתקדמת בארץ
והיא רגע לפני עליית מחירים!
השאירו פרטים למידע נוסף
דילוג לתוכן